دانلود فایل: مبانی نظری استرس و سن در مراحل مختلف

هم اکنون فایل با مشخصه ی مبانی نظری استرس و سن در مراحل مختلف آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:دانلود مبانی نظری استرس و سن در مراحل مختلف,مبانی نظری استرس و سن ,استرس و سن در مراحل مختلف,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

مقدمه

استرس جایگاه مهمی در مباحث روان‌شناسی‌ دارد و روان‌شناسان چگونگی واکنش به عوامل‌ استرس‌زا را از دیدگاه‌های مـختلف مـورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. هانس سلیه[1]‌(1976) استرس را یـک واکـنش به محرک‌های محیطی تعریف می‌کند. به اعتقاد‌ لازاروس[2]‌ (1989) استرس‌ حالت تنش روانی است که به وسیله رویدادها و فشارهای جسمانی، روانی و اجتماعی به‌ وجود می‌آید. به بیان دیگر، هر محرکی کـه تـمامیّت زیستی، روانی و اجتماعی انسان را تـهدید کند، عامل اسـترس‌زا نامیده می‌شود و موجب‌ استرس می‌شود. می‌توان گفت کسانی که بیشتر در معرض عوامل استرس‌زا قرار دارند، برای ابتلاء به انواع ناراحتی‌های جسمانی و روانی‌ مستعدترند. تفسیر و ارزیابی ادارکی فرد از عامل استرس‌زا(استرسور)در شدت و میزان‌ اثرگذاری عامل‌ استرس‌زا‌ در انـسان نـقش به‌سزایی دارد (شفیع آبادی، 1384).

استرس به صورت پاسخ‌های متنوع بدنی(سردرد، سرگیجه، دردهای شکمی، بی‌خوابی، خستگی)، روان‌شناختی (نارضایتی از موقعیت موجود، اضطراب، تنش، بی‌قراری، افسردگی)، و رفتاری (استفاده از دارو، سیگار، داروهای اشتها آور) متجلی می‌شود. ازاین‌رو، در استرس‌ علایمی نظیر بیم و نگرانی، نزدیک بودن خطر، ناتوانی در تمرکز حواس، احساس تنش، احساس‌ ناتوانی‌ در‌ برخورد‌ با موقعیت‌ها و سعی در‌ اجتناب‌ از‌ آنها، ناتوانی در گفتار و ناهماهنگی حـرکتی، تنش عـضلانی، افزایش ضربان قـلب و فشار خون، خشک شدن دهان، و تکرّر ادرار به خوبی‌ مشهودند. لازم به یادآوری است‌ که‌ اضطراب‌ و استرس رابطه نزدیکی دارند و اضـطراب بر‌ اثر استرس‌ حاصل می‌شود. هرچه کنترل فرد بر روی موقعیت‌ها و محرک‌های استرس‌زا بـیشتر باشد، کمتر مـضطرب مـی‌شود. به عبارت دیگر، فرد زمانی دچار اضطراب می‌شود‌ که‌ راهی‌ برای‌ کنار آمدن با عوامل استرس‌زا پیدا نکند. (شفیع آبادی، 1384).

فرد در برابر عوامل‌ اسـترس‌زا (استرسورها) می‌تواند ‌ ‌دو نـوع واکنش داشته باشد: اول پاسخ‌ به صورت ناکامی که با علائمی نظیر سردرد، اختلالات معده‌ای، آشفتگی خـواب، فشار خـون بـالا، کهیر‌ پوست‌ و در نهایت با افسردگی همراه است. دومین نوع پاسخ به صورت اضطراب‌ است‌ که با احساس بـی‌کفایتی، نبود اطمینان، ابهام در تفکر، و گاهی هراس همراه است. اضطراب شدید با نشانه‌هایی مانند تیک، کهیر پوست، تغییر صدا، و‌ کـاهش‌ وزن‌ مشخص می‌شود(مارکیدس[3] و کوپر[4]‌، 1989).

انسان در‌ همه‌جا‌ و در همه‌سنین در زمینه‌های گوناگون به نوعی دچار استرس و عوارض ناشی از آن است. همچنین مطالعات نشان داده است که نوع رویدادهایی که موجب استرس می گردد در سنین مختلف متفاوت خواهد بود. در پژوهش حاضر سعی بر این است که در مورد ویژگی دوره های مختلف زندگی و استرس های خاص آن دوره و روش های برطرف کردن آن بحث گردد

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت جوشکاری اصطکاکی:جوشکاری اصطکاکی, اصطکاکی,جوشکاری ,بررسی جوشکاری اصطکاکی,تحقیق جوشکاری ,پاورپوینت جوشکاری اصطکاکی,دانلود پاورپوینت جوشکاری اصطکاکی,جوش زنی,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله, دانلودجزوه,دانلود تحقیق

پاورپوینت چوب مایع:دانلودپاورپوینت چوب مایع,چوب مایع,آشنایی با کاربرد چوب مایع در دکوراسیون ساختمان,متریالی جدید در صنعت ساختمان و دکوراسیون,پاورپوینت کاربرد چوب مایع در ساختمان,ARBOFORM,پاورپوینت چوب مایع,پاورپوینت آشنایی با چوب مایع,کاربرد چوب مایع در ساختمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشي سازماني، كيفيت زندگي كاري و رفتار شهروندي:مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشي سازماني، كيفيت زندگي كاري و رفتار شهروندي ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, اثربخشي سازماني, كيفيت زندگي كاري , رفتار شهروندي ,مبانی نظری , پیشینه تحقیق, اثربخشي, سازماني,كيفيت زندگي, كاري , رفتار ,شهروندي

پاورپوینت تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز و مدرسه باوهاوس آلمان:پاورپوینت تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز و مدرسه باوهاوس آلمان,پاورپوینت ,تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز و مدرسه باوهاوس آلمان, تحلیل, دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز و مدرسه باوهاوس آلمان,دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز, مدرسه باوهاوس آلمان

پاورپوینت نورپردازی ساختمان(بخش اول):نورپردازی ساختمان,پاورپوینت نورپردازی ساختمان,دانلود پاورپوینت نورپردازی ساختمان,روش نورپردازی داخلی,پاورپوینت روش نورپردازی داخلی,دانلود پاورپوینت روش نورپردازی داخلی,نورپردازی داخلی,پاورپوینت نورپردازی داخلی,دانلود پاورپوینت نورپردازی داخلی,معماری داخلی,پاورپوینت معماری داخلی,دانلود پاورپوینت معماری داخلی,نورپردازی بناهای تاریخی,پاو

پاورپوینت فصل پانزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت (ویرایش جدید):دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی . جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت,پاورپوینت تجزیه و تحلیل شرکت,پاورپوینت فصل پانزده کتاب مدیریت سرمایه گذاری تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت,

پاورپوینت بررسی گمرك:دانلود پاورپوینت بررسی گمرك,تحقیق بررسی گمرك,مقاله بررسی گمرك,پاورپوینت بررسی گمرك,گمرك

نقش والدین در تحصیل فرزندان:نقش والدین در تحصیل فرزندان,مقاله نقش والدین در تحصیل فرزندان,جزوه نقش والدین در تحصیل فرزندان,تحقیق نقش والدین در تحصیل فرزندان,پروژه نقش والدین در تحصیل فرزندان,مقاله نقش والدین در تحصیل فرزندان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس، دانش‌آموزان استثنايي نابينا، ناشنوا و اختلالات يادگيري:مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس، دانش‌آموزان استثنايي نابينا، ناشنوا و اختلالات يادگيري ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, عزت نفس، دانش‌آموزان استثنايي نابينا، ناشنوا و اختلالات يادگيري ,مبانی نظری, پیشینه تحقیق, عزت نفس, دانش‌آموزان استثنايي نابينا، ناشنوا , اختلالات يادگيري

پاورپوینت مدیریت و پیکربندی تجهیزات شبکه:پاورپوینت,مدیریت,پیکربندی,تجهیزات شبکه,دانلود پاورپوینت