خرید مبانی و پیشینه نظری یادگیری

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان مبانی و پیشینه نظری یادگیری وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.
کلمات کلیدی:مبانی و پیشینه نظری یادگیری,مبانی نظری یادگیری,پیشینه نظری یادگیری,یادگیری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری :

با وجود اینكه ممكن است برخی از رفتارهای انسان ، واكنشی ناشی از محیط و یا رفتارهای دیگران باشد ولی به نظر می رسد كه بیشتر رفتارهای انسان بر اساس آموخته های اوست .

انسان در واقع هیچگاه از یادگیری فارغ نخواهد شد ، در محیط كاری خود از روسا، همكاران ، ارباب رجوع و حتی مرئوسین خود یاد میگیریم .

تعریف یادگیری :

یاد گیری را به طرق مختلف تعریف نموده اند ، به زعم یكی از نویسندگان یادگیری عبارتست از یك تغییر دائمی در رفتار و یا در الگوی رفتاری است كه از تجربه ممتد ناشی می شود . بنابر این یادگیری را نمی توان حالت روحی روانی و یا جسمی موقت دانست كه ممكن است از روی نیاز ، بیماری ، مصرف الكل و یا سایر مواد مخدر ایجاد شده باشد . (گوتسچو استنلی،1987)

تئوریها و نظریه های یادگیری :

تئو ری محرك ـ پاسخ ، كه گاهی تحت عنوان تئوری و یا مكتب « رفتار گرایان » هم مطرح شده است نظر دانشمند اینست كه یادگیری را ایجاد ارتباط بین محرك و یك پاسخ می دانند و به این نتیجه رسیده اندكه یادگیری در انسان هم می تواند در نتیجه تشویق و تنبیه و یا بهتر بگویم « پاداش و نتیجه » انجام پذیرد .

اسكینر معتقد است به شرطی انسان یاد می گیرد كه رفتار ناشی از یادگیری موجب دریافت پاداش گردد به عنوان مثال ، اگر شخص برای گذرانیدن یك دوره آموزشی معرفی شود زمانی به یادگیری اقدام می نماید كه مطمئن شود گذرانیدن دوره مذكور و افزایش دانش ، مهارت و رفتار مطلوب ، او را به هدفهای معنوی ، مادی و یا هر دوی آنها خواهد رسانید .

مكتب گشتالت : تاكید بسیاری به كل نگری دارد . پیروان این مكتب معتقدند برای ارتقای میزان یادگیری ، قسمت های گوناگون یك برنامه آموزشی باید متشكل از مباحث با معنی و مرتبط با كل برنامه های آموزشی باشد این مطلب در واقع اشاراتی به طراحی و تنظیم برنامه های آموزشی و سازماندهی دوره های مختلف آموزشی دارد . (گوتسچ و استنلی ،1987)

2-28-3تئوریهای یادگیری اجتماعی :

به اهمیت مراودات اجتماعی و تاثیر آن در یادگیری انسان تاكید فراوان دارد بر اساس این نظریه هر چیزی را كه بتوان با تجربه مستقیم آموخت ، با مشاهده مستقیم هم امكان آموختن آن وجود دارد .

بنابر این به زعم پیروان نظریه مذكور انسان می تواند از مشاهدات خود الگو سازی نماید . این تئوری استفاده از وسایل آموزشی از قبیل تصویر ، فیلم و ویدئو را به عنوان الگوهای رفتار توصیه می نماید . (مدوری و استیپل ،2000)

2-28-3تئوری آسان سازی :

تئوری آسان سازی در یادگیری تاكید به مشاركت دادن آموزش گیرندگان در مراحل آموزش دارد بر اساس این تئوری شركت كنندگان در دوره های آموزشی ، منابع خوبی برای انتقال دانش و مهارت و رفتارهای لازم هستند كه به هر طریق باید آنان را به مشاركت در مباحث تشویق نمود . در این صورت كارشناسان ، اساتید و یا مربیان آموزشی در واقع بیشتر نقش تسهیل كننده را ایفا می نمایند نه كنترل كننده یا ارائه كننده كل مطالب .

2-28-4اصول یادگیری :

این اصول عبارتند از :

ـ راهنمایی

ـ استانداردهای عملكرد و آگاهی از نتایج آن

ـ پاداش و پیگیری

ـ انگیزش

ـ انتقال

راهنمایی :

كاركنانی كه در دوره های آموزشی شركت می نمایند از همان ابتدای شروع دوره نیاز به راهنمایی و تـوجیه دارنـد ایـن راهنمائیها خـود نیاز به یادگیری از راه آزمایش و خطا را تقلیل می دهد وكار آموزان را از سر درگمی نجات میدهد برخی صاحبنظران بر این عقیده اند كه انسانها به منظور یادگیری از طریق تجارت مفید ، سازنده و موفقیت آمیز نیاز به راهنماییهای دقیق و تشویق كننده دارند .

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت جان راسکین(سیر اندیشه های شهرسازی ):دانلود پاورپوینت جان راسکین(سیر اندیشه های شهرسازی ),پاورپوینت جان راسکین,پروژه سیر اندیشه های شهرسازی,دانلود پاورپوینت جان راسکین,معرفی جان راسکین,پاورپوینت معرفی جان راسکین,سیر اندیشه های شهرسازی,بررسی آثار جان راسکین

پیشینه و مبانی نظری اضطراب مرگ و تصویر ذهنی از خدا:پیشینه و مبانی نظری اضطراب مرگ و تصویر ذهنی از خدا, مبانی نظری اضطراب مرگ و تصویر ذهنی از خدا,پیشینه نظری اضطراب مرگ و تصویر ذهنی از خدا,پیشینه و مبانی نظری, اضطراب مرگ و تصویر ذهنی از خدا,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق

آسانسور:اسانسور,پروژه اسانسور,تحقیق اسانسور,پایان نامه اسانسور,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,مقاله آسانسور,پژوهش آسانسور,تحقیق آسانسور,پروژه آسانسور

پاورپوینت حسابداری ساختگی:پاورپوینت حسابداری ساختگی,تعریف حسابداری ساختگی,عوامل ایجاد حسابداری ساختگی,حسابداری ساختگی از دیدگاه حرفه ای ,دلایل به وجود آمدن حسابداری ساختگی,شیو های حسابداری ساختگی ,انواع روش های حسابداری ساختگی ,هموار سازی سود,انواع سودهای هموار ,تامین مالی خارج از ترازنامه,کنترل حسابداری ساختگی توسط حاکمیت شرکتی,معیارهای متوقف کننده حسابداری ساخ

مبانی نظری اضطراب امتحان:دانلود مبانی نظری اضطراب امتحان,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان مدیریت ریسک:ترجمه مقاله,مدیریت ریسک

صنعت توریسم در اصفهان:صنعت توریسم , اصفهان,توریسم,گردشگری,پروژه,پایان نامه ,تحقیق,مقاله ,پژوهش,دانلود پروژه,دانلود پایان نامه ,دانلود تحقیق,دانلود مقاله ,دانلود پژوهش

آمار معاملات و محاسبه متغیرهای حسابداری شرکت اسوه در سال 87:آمار معاملات و محاسبه متغیرهای حسابداری شرکت اسوه در سال 87,دسته مدیریت مالی حسابداری,فرمت Excel,این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت اسوه در سال 87 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به سود، سود هر سهم،بالاترین و پایین ترین قیمت، حجم سهام و ارزش بازاری می باشد

پاورپوینت بررسی تیراندازی:تیراندازی,بررسی تیراندازی,پاورپوینت بررسی تیراندازی,پروژه تربیت بدنی,تحقیق درمورد تیراندازی,دانلود مقاله تیراندازی,دانلود پاورپوینت بررسی تیراندازی,تاریخچه تیراندازی با تفنگ بادی,تفنگ بادی,تکنیک در تیراندازی با تفنگ بادی,عوامل مواثر در تیراندازی,بررسی تیراندازی برای پروژه تربیت بدنی

پاورپوینت بلوک سبک بتنی هبلکس:دانلود پاورپوینت بلوک سبک بتنی هبلکس ,بلوک سبک بتنی هبلکس,بلوک سبک بتنی,پاورپوینت هبلکس,بتن هوادار اتوکلاوی,پاورپوینت بلوک سبک بتنی هبلکس,پاورپوینت بلوک سبک بتنی,HEBELEX