خرید مبانی و پیشینه نظری یادگیری

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان مبانی و پیشینه نظری یادگیری وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.
کلمات کلیدی:مبانی و پیشینه نظری یادگیری,مبانی نظری یادگیری,پیشینه نظری یادگیری,یادگیری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری :

با وجود اینكه ممكن است برخی از رفتارهای انسان ، واكنشی ناشی از محیط و یا رفتارهای دیگران باشد ولی به نظر می رسد كه بیشتر رفتارهای انسان بر اساس آموخته های اوست .

انسان در واقع هیچگاه از یادگیری فارغ نخواهد شد ، در محیط كاری خود از روسا، همكاران ، ارباب رجوع و حتی مرئوسین خود یاد میگیریم .

تعریف یادگیری :

یاد گیری را به طرق مختلف تعریف نموده اند ، به زعم یكی از نویسندگان یادگیری عبارتست از یك تغییر دائمی در رفتار و یا در الگوی رفتاری است كه از تجربه ممتد ناشی می شود . بنابر این یادگیری را نمی توان حالت روحی روانی و یا جسمی موقت دانست كه ممكن است از روی نیاز ، بیماری ، مصرف الكل و یا سایر مواد مخدر ایجاد شده باشد . (گوتسچو استنلی،1987)

تئوریها و نظریه های یادگیری :

تئو ری محرك ـ پاسخ ، كه گاهی تحت عنوان تئوری و یا مكتب « رفتار گرایان » هم مطرح شده است نظر دانشمند اینست كه یادگیری را ایجاد ارتباط بین محرك و یك پاسخ می دانند و به این نتیجه رسیده اندكه یادگیری در انسان هم می تواند در نتیجه تشویق و تنبیه و یا بهتر بگویم « پاداش و نتیجه » انجام پذیرد .

اسكینر معتقد است به شرطی انسان یاد می گیرد كه رفتار ناشی از یادگیری موجب دریافت پاداش گردد به عنوان مثال ، اگر شخص برای گذرانیدن یك دوره آموزشی معرفی شود زمانی به یادگیری اقدام می نماید كه مطمئن شود گذرانیدن دوره مذكور و افزایش دانش ، مهارت و رفتار مطلوب ، او را به هدفهای معنوی ، مادی و یا هر دوی آنها خواهد رسانید .

مكتب گشتالت : تاكید بسیاری به كل نگری دارد . پیروان این مكتب معتقدند برای ارتقای میزان یادگیری ، قسمت های گوناگون یك برنامه آموزشی باید متشكل از مباحث با معنی و مرتبط با كل برنامه های آموزشی باشد این مطلب در واقع اشاراتی به طراحی و تنظیم برنامه های آموزشی و سازماندهی دوره های مختلف آموزشی دارد . (گوتسچ و استنلی ،1987)

2-28-3تئوریهای یادگیری اجتماعی :

به اهمیت مراودات اجتماعی و تاثیر آن در یادگیری انسان تاكید فراوان دارد بر اساس این نظریه هر چیزی را كه بتوان با تجربه مستقیم آموخت ، با مشاهده مستقیم هم امكان آموختن آن وجود دارد .

بنابر این به زعم پیروان نظریه مذكور انسان می تواند از مشاهدات خود الگو سازی نماید . این تئوری استفاده از وسایل آموزشی از قبیل تصویر ، فیلم و ویدئو را به عنوان الگوهای رفتار توصیه می نماید . (مدوری و استیپل ،2000)

2-28-3تئوری آسان سازی :

تئوری آسان سازی در یادگیری تاكید به مشاركت دادن آموزش گیرندگان در مراحل آموزش دارد بر اساس این تئوری شركت كنندگان در دوره های آموزشی ، منابع خوبی برای انتقال دانش و مهارت و رفتارهای لازم هستند كه به هر طریق باید آنان را به مشاركت در مباحث تشویق نمود . در این صورت كارشناسان ، اساتید و یا مربیان آموزشی در واقع بیشتر نقش تسهیل كننده را ایفا می نمایند نه كنترل كننده یا ارائه كننده كل مطالب .

2-28-4اصول یادگیری :

این اصول عبارتند از :

ـ راهنمایی

ـ استانداردهای عملكرد و آگاهی از نتایج آن

ـ پاداش و پیگیری

ـ انگیزش

ـ انتقال

راهنمایی :

كاركنانی كه در دوره های آموزشی شركت می نمایند از همان ابتدای شروع دوره نیاز به راهنمایی و تـوجیه دارنـد ایـن راهنمائیها خـود نیاز به یادگیری از راه آزمایش و خطا را تقلیل می دهد وكار آموزان را از سر درگمی نجات میدهد برخی صاحبنظران بر این عقیده اند كه انسانها به منظور یادگیری از طریق تجارت مفید ، سازنده و موفقیت آمیز نیاز به راهنماییهای دقیق و تشویق كننده دارند .

ادامه مطلب و دریافت فایل

مبانی نظری كارآفرینی سازمانی،نوآوری (فصل دوم تحقیق):مبانی نظری كارآفرینی سازمانی،نوآوری (فصل دوم تحقیق)

پاورپوینت مدارهای ترتیبی همزمان:مدارهای ترتیبی همزمان

پاورپوینت خلاقیت ، كارآفرینی، خوداشتغالی:دانلود پاورپوینت خلاقیت كارآفرینی خوداشتغالی,خلاقیت كارآفرینی خوداشتغالی,مدیریت کارآفرینی,خوداشتغالی,پروژه رشته مدیریت,کارآفرینی,پاورپوینت خلاقیت كارآفرینی خوداشتغالی ,خلاقیت,آشنایی با خلاقیت كارآفرینی خوداشتغالی

مبانی نظری نارسایی هیجانی:مبانی نظری نارسایی هیجانی,پیشینه نظری نارسایی هیجانی,مبانی نظری وپیشینه نارسایی هیجانی, نارسایی هیجانی

ترجمه مقاله تاثیر عناصر استراتژی بازاریابی بر سهم بازار شرکتها:ترجمه مقاله تاثیر عناصر استراتژی بازاریابی بر سهم بازار شرکتها,ترجمه مقاله ,تاثیر عناصر استراتژی بازاریابی بر سهم بازار شرکتها,سهم بازار, استراتژی بازاریابی,ترکیب بازاریابی ,سازنده ورقه پلیمر

اولین ها در ایران:اولین ها در ایران,اولین فیلم,اولین ماشین,اولین تلوزیون,اولین بالن,اولین خط,اولین شعر,اولین رمان,اولین سریال,اولین فیلم در ایران,اولین ماشین در ایران,اولین تلوزیون در ایران,اولین بالن در ایران,اولین خط در ایران,اولین شعر در ایران,اولین رمان در ایران,اولین سریال در ایران

اصول و ضوابط طراحی فضای سبز:اصول طراحی فضای سبز,فضای سبز,

پیشینه و مبانی نظری رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ):پیشینه ومبانی نظری رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ),پیشینه نظری رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ),مبانی نظری رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ),پیشینه ومبانی نظری, رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ),پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)ضرورت واهداف آن:مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)ضرورت واهداف آن,مبانی نظری, مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)ضرورت واهداف آن

پاورپوینت نقد و بررسی فضای خانه آبشار( اثر فرانک لوید رایت):پاورپوینت نقد و بررسی فضای خانه آبشار( اثر فرانک لوید رایت)