لینک مستقیم مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی

جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی را مشاهده می نمایید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری وپیشینه تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,پیشینه نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی , تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی ,مبانی, نظری, تعاریف, و مفاهیم, خود نظم بخشی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می­شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می­کردند و هر لحظه تغییر جهت می­دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می­گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت­کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی­کنند پس چه چیزی آن­را کنترل می­کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می­آموزد سپس آن معیارها پایه­ای می­شوند برای ارزیابی­های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت­ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می­شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می­شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان، 2009).

یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش­های اخیر روان­شناسی تربیتی است (آکسان، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان دارد شهرت فزآینده­ای پیدا کرده است (ریان و پینتریج ، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می­کنند (گوداس و همکاران ، 2010).

زیمرمن5 یادگیری خود تنظیم را نوعی از یادگیری كه در آن افراد تلاش­های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون تكیه به معلم و دیگران، شخصاً شروع كرده و جهت می­بخشد تعریف می­كند به عبارت دیگر در این یادگیری افراد مهارت­هایی برای طراحی، كنترل و هدایت فرآیند یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). تلاش­های فعالانه­ای كه افراد به طور فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فعالیت­های یادگیری از خود نشان می­دهند (زیمرمن،2002).

نظریه یادگیری خودتنظیمی یكی از نظریه­هایی است كه محققان و شناسانِ تربیتی در قالب آن به مطالعه می­پردازند. براساس نظریه یادگیری خود تنظیمی، مؤلفه­های شناخت، انگیزش و كنش­وری تحصیلی به صورت یك مجموعه درهم تنیده و مربوط به هم در نظرگرفته می­شوند (شیرازی تهرانی، ۱۳۸۱). بنابراین، استفاده از راهبردهای یادگیری خود -تنظیمی، از جمله عوامل تعیین­كننده در موفقیت تحصیلی محسوب می­شود و با بررسی آن می­توان عملكرد تحصیلی دانش آموزان را پیش­بینی نمود. پیش­بینی عملكرد تحصیلی، یكی از موضوع­های محوری مورد علاقه روان­شناسی تربیتی است ( فارنهام و همکاران، ۲۰۰۳؛ نقل از بوساتو و همكاران، ۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه­ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می­شود (بندورا، 1986،1997 ؛ نقل از آسچ، 2005). به بیان دیگر افراد هم­پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می­کنند (کرین، 2006).

1.Hergenhan

2.Aksan

3.Ryan

4.Goudas

5.Zimmerman

1.Furenhum

2. Busato

3. Asch

4. Carina

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت از حفاری تا پمپاژ:پاورپوینت از حفاری تا پمپاژ 18 اسلاید,از حفاری تا پمپاژ 18 اسلاید,از حفاری تا پمپاژ

پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی:پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی,آشنایی با معماری اسلامی,پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی,پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی در و پنجره,پاورپوینت معماری,پروژه پاورپوینت,دانلود پاورپوینت معماری,دانلود فایل پاورپوینت,آشنایی با معماری معاصر,فایل پاورپوینت معماری

مبانی نظری آثار اجتماعی در لیلی و مجنون نظامی گنجوی:آثار اجتماعی در لیلی و مجنون نظامی گنجوی,مبانی نظری آثار اجتماعی در لیلی و مجنون نظامی گنجوی (فصل دوم تحقیق),مبانی نظری آثار اجتماعی در لیلی و مجنون نظامی گنجوی

پاورپوینت مترو:دانلود پاورپوینت مترو,پاورپوینت مترو,قطار شهری,پاورپوینت بررسی مترو,مترو در ایران و اهواز,پدافند عامل و غیر عامل ,پاورپوینت حمل ونقل شهری,حمل و نقل شهری,پاورپوینت قطار شهری,بررسی مترو,تاریخچه مترو,حمل و نقل با مترو,پاورپوینت شهرسازی

هیپنوتیزم:هیپنوتیزم,پژوهش,تحقیق,مقاله,پروژه,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود مقاله,دانلود پروژه,پژوهش هیپنوتیزم,تحقیق هیپنوتیزم,مقاله هیپنوتیزم,پروژه هیپنوتیزم

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس:پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس,دانلود پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس,بررسی روند شکل گیری و کالبد شکافی موس,تحقیق کالبد شکافی موس,مقاله روند شکل گیری موس,روند شکل گیری موس,کالبد شکافی موس,موس,انواع موس

پاورپوینت بازی های کامپیوتری:بازی های کامپیوتری,مزایای بازی های کامپیوتری,معایب بازی های کامپیوتری,بازی کامپیوتری و گرایش به پرخاشگری,مقاله بازی های کامپیوتری,اولین بازی کامپیوتری,پاورپوینت آماده بازی های کامپیوتری

بسته بندی:بسته بندی,فرم,رنگ,گرافیک,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,مقاله بسته بندی,پژوهش بسته بندی,تحقیق بسته بندی,پروژه بسته بندی

مبانی نظری اهل حدیث سیستان:اهل حدیث سیستان,مبانی نظری اهل حدیث سیستان (فصل دوم تحقیق),مبانی نظری اهل حدیث سیستان

بررسی وجه اشتراک و افتراق دیه و ارش در فقه و حقوق ایران:بررسی وجه اشتراک و افتراق دیه و ارش در فقه و حقوق ایران