دریافت فایل با موضوع پیشینه و مبانی نظری روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها

در این پست قصد معرفی فایل پیشینه و مبانی نظری روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها را داریم با ما همراه باشید.
کلمات کلیدی:پیشینه و مبانی نظری روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها, مبانی نظری روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها,پیشینه نظری روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها,پیشینه و مبانی نظری, روند تغییرات مکانی و زمانی جزایر حرارتی در کلانشهرها,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,مبانی نظری و

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

2-1- منطقه مورد مطالعه 25

2-2- پیشینه تحقیقاتی 41

2-2-1- پیشینه تحقیقاتی (منابع خارجی) 41

2-2-2- پیشینه تحقیقاتی در ایران 45

2-3- جمع‌بندی 47

3-1-............................................. مقدمه 51

3-2- سنجش از دور حرارتی 51

3-3- سنجنده MODIS 54

3-4- شهرسازی و میکروکلیماتولوژی شهری 57

3-4-1- فاکتورهای کنترل کننده اقلیم شهر 58

3-4-2- معادله توازن تابشی در شهر 61

3-5- جزایر حرارتی شهری 65

3-5-1- جزایر حرارتی شهری سطح زمین 66

3-5-2- جزایر حرارتی شهری اتمسفری 66

3-5-3- ارتباط دمای سطح و دمای هوا در شهر 67

3-5-4- عوامل موثر بر جزایر حرارتی شهری 67

3-5-5- جزایر حرارتی شهری و تغییرات اقلیم 75

3-5-6- پی آمدهای جزایر حرارتی شهری 76

3-6- خوشه بندی 77

3-6-1- خوشه بندی 77

3-6-2- روش‌های خوشه‌بندی 78

3-6-3- تحلیل نقاط بحرانی گتیس-اورد .................................................................................79

منطقه مورد مطالعه

منطقه مورد مطالعه تحقیق شامل پنج کلانشهر اهواز، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد می باشد. این شهرها به عنوان مهمترین مراکز جمعیتی و صنعتی دارای رشد بالای توسعه شهری و افزایش جمعیت بوده‌اند. با توجه به تاثیر عرض جغرافیایی و اقلیم‌های مختلف بر دمای سطح و پدیده جزایر حرارتی، شهرهای انتخابی در عرض‌های جغرافیایی مختلف و در سطح کشور پراکنده شده اند که اقلیم‌های مختلف را شامل می‌شوند. محدوده مطالعاتی در این تحقیق در شکل های 2-1 تا 2-5 نمایش داده شده است.

تهران

تهران از نظر جغرافیایی در 51 درجه و 17 دقیقه تا 51 درجه و 33 دقیقه طول شرقی و 35 درجه و 36 دقیقه تا 35 درجه و 44 دقیقه عرض شمالی قرار گرفته است. شهر تهران در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز و حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران قرار دارد. تهران بین کوه های البرز و حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران در دشتی نسبتا هموار واقع شده است. پهنه استقرار آن از جنوب و جنوب غربی به دشت های شهریار و ورامین منتهی می شود و در سمت شمال و شرق با حد طبیعی فضای جغرافیایی شهر تهران در کوه و دشت به وسیله دو رود کرج در غرب و جاجرود در شرق مشخص می شود که در نزدیکی کویر نمک در جنوب شرقی تهران به یکدیگر می پیوندند. ارتفاع تهران از 1104 متر در جنوب تا ارتفاع 1800 متر ابتدای پارک جمشیدیه در شمال تهران متغیر است.

متوسط دمای تهران در ماه مرداد به 8/29 و در دی ماه به 8/2 درجه سلسیوس می رسد. تعداد روزهای یخبندان سالانه حدود 55 روز است. در هر کدام از ماه های دی تا اسفند تعداد روز های یخبندان بیشتر از 10 روز می باشد. (سعیدی، 1375 و افشار، 1379). ایجاد جزیره حرارتی سبب شده است که جریان باد از اطراف به طرف شهر وزیده و مواد آلاینده حومه را هم به داخل شهر هدایت کند. باد غالب مهرآباد، غربی و دوشان تپه، شمال شرقی است. بادهای غربی در ایستگاه دوشان تپه در درجه دوم قرار دارند. در مجموع بادهای غربی اقلیم تهران را کنترل می کنند. جهت باد در هر دو ایستگاه حاکی از آن است که استقرار هر نوع منبع آلاینده در غرب تهران سبب آلودگی هوا می شود. با توجه به اینکه در شرق تهران هم بادهای شرقی غالب هستند هر دو جریان، مواد آلاینده را از هر طرف به مرکز شهر می آورند و مرکز شهر پتانسیل آلودگی بالایی دارد. فرسوده بودن ماشین ها، عدم رعایت اصول استاندارد از طرف مردم، و نبود مدیریت کارآ همگی سبب شده اند که خودروها معضل بزرگی برای تهران و حتی ایران بشود (غیور منش، 1382).

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان تجریش:دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان تجریش,تحلیل فضای شهری,پاورپوینت میدان تجریش,طراحی شهری میدان و بلوار جانباز,پروژه تحلیل فضای شهری,پاورپوینت معماری,پاورپوینت بررسی میدان تجریش,میدان و بلوار,پاورپوینت تحلیل میدان تجریش

پاورپوینت روانشناسی بازی های کودکان:روانشناسی بازی های کودکان,پاورپوینت روانشناسی بازی های کودکان,دانلود پاورپوینت روانشناسی بازی های کودکان,نخستین نظریه های بازی ,پاورپوینت نخستین نظریه های بازی ,دانلود پاورپوینت نخستین نظریه های بازی ,روان شناسی,پاورپوینت روان شناسی ,دانلود پاورپوینت روان شناسی,تحقیق روان شناسی,دانلود تحقیق روان شناسی,رشته روان شناسی ,پاورپوینت رشته رو

پاورپوینت آشنایی با مرمت ابنیه:پاورپوینت آشنایی با مرمت ابنیه ,پاورپوینت مرمت ابنیه ,پاورپوینت, آشنایی با, مرمت ابنیه

بررسی علل وجود فاصله انتظارات بین حسابرسان و استفاده کنندگان گزارش حسابرسی:بررسی علل وجود فاصله انتظارات بین حسابرسان و استفاده کنندگان گزارش حسابرسی, علل وجود فاصله انتظارات بین حسابرسان و استفاده کنندگان گزارش حسابرسی,بررسی علل وجود فاصله انتظارات بین حسابرسان , استفاده کنندگان گزارش حسابرسی

پاورپوینت شکوائیه چیست ؟:شکوائیه,پاورپوینت شکوائیه چیست ؟,دانلود پاورپوینت شکوائیه چیست ؟,شکوائیه چیست ؟,مراحل انجام شکوائیه,شکایت کیفری,دانلود پاورپوینت رشته حقوق,پاورپوینت رشته حقوق,رشته حقوق ,دانلود پاورپوینت فقه وحقوق اسلامی

چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسكونی و نحوه تخلیه آنها:چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسكونی و نحوه تخلیه آنها

پاورپوینت مفهوم رهبری سازمان و تئوری های رهبری:رهبری سازمان,تئوری های رهبری,رهبری سازمان و تئوری های رهبری,مفهوم رهبری سازمان و تئوری های رهبری

دانلود پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی:دانلود پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی، powerpoint، ,بعضی از سؤالات عمده ای که بازاریابان از خودشان میپرسند,ابزار و مفاهیم لازم برای تصمیم گیری,یك سیستم ساده بازاریابی,تعریف بازاریاب,پنج شرط یک مبادله,روابط و شبکه ها,کانالهای بازاریابی,کانالهای ارتباطی,کانالهای توزیع,کانال های فروش,سطوح رقابت,محیط بازاریابی,آمیخته های بازاریابی,4Cم

پیشینه و مبانی نظری آمیخته های بازاریابی سبز وتاثیر آن در سودآوری وفروش:پیشینه ومبانی نظری تحقیق آمیخته های بازاریابی سبز وتاثیر آن در سودآوری وفروش,مبانی نظری تحقیق آمیخته های بازاریابی سبز وتاثیر آن در سودآوری وفروش,پیشینه نظری تحقیق آمیخته های بازاریابی سبز,پیشینه ومبانی نظری, تحقیق آمیخته های بازاریابی سبز, آمیخته های بازاریابی سبز و تاثیر آن در سودآوری و فروش,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی

بیست ملیون ایمیل:ایمیلهای تبلیغاتی,ایمیل انبوه,بانک ایمیل ,20 ملیون ایمیل معتبر,بیست ملیون ایمیل فعال ایرانی,ایمیل فعال 1395,ایمیل فعال 1394,ایمیل فعال 1393,بانک ایمیل اصناف,بانک ایمیل کارخانجات,بانک جیمیل,بانک ایمیل یاهو