فایل کامل بررسی ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری

بررسی ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری
کلمات کلیدی:بررسی ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری, ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری,بررسی ارتباط بین مدیریت ,آموزش و یادگیری

تعریف سازمان عبارت است از کوشش جمعی و عمدی عده ای از افراد بر اساس روابط منظم و منطقی برای رسیدن به هدف مشترکی که هر یک از افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند با یکدیگر همکاری و مساعدت می نمایند.

سازمانهای یادگیرنده سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر تواناییهای خود را افزون می سازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند، جایی که الگوهای جدید تفکر رشد می یابند، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد چگونگی آموختن را به اتفاق هم می آموزند.

سازمانهای یادگیرنده را به تعبیری دیگر می توان سازمانهای دانش آفرین نامید، سازمانهایی که در آنها خلق دانش و آگاهیهای جدید، ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی و اختصاصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی و روشی است که همه اعضای سازمان بدان عمل می کنند. به عبارت دیگر سازمان دانش آفرین سازمانی است که هر فردی در آن انسانی خلاق و دانش آفرین است. در این سازمان تفکر، بحثهای جمعی، و کشف نظریات و افکار نو تشویق می شوند و نوآوران پرورش می یابند.

سازمانهایی با چنین ویژگیها و خصوصیات سازمانهایی آرمانی و خواستنی هستند، اما چگونه می توان به چنین سازمانهایی دست یافت و چطور می توان چنین سازمانهایی را طراحی و ایجاد نمود؟ چه برنامه ها و سیاستهایی باید اعمال شوند تا سازمانها به این وضعیت مطلوب انتقال یابند؟

آنچه در مورد این سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی و نگرشهای کلی داشته و کمتر به جنبه های عملی و کاربردی اشاره گردیده است. در مورد تعریف این گونه سازمانها بطور عملی و کاربردی تعریفی وجود ندارد، از نظر مدیریت رهنمود های روشن و صریحی بیان نشده و از نظر ابزار سنجش و ارزیابی این گونه سازمانها نیز وسیله ای در دست نیست. با توجه به ابهامات ونارساییهایی که موضوع سازمانهای یادگیرنده را احاطه کرده است، در این مقاله کوشش شده تا ضمن تشریح مفاهیم و موازین عملی و کاربردی آنها نیز حتی المقدور تبیین و ارائه گردد.

سازمانهای یادگیرنده

یادگیری را به گونه مختلف تعریف کرده اند، اما در تمامی این تعاریف تغییر رفتار به عنوان اساسی ترین رکن قلمداد گردیده است. یادگیری فرایندی است که در آن رفتارها و پندارهای افراد تغییر می یابد و به گونه های دیگر عمل می کنند. بدین ترتیب فرایند یادگیری هنگامی تحقق می یابد که تغییری در رفتارها و عملکرد افراد مشاهده شود.

گاهی مستقیما قابل مشاهده اند و گاهی به طور غیر مستقیم احساس می شوند از این رو تغییر در ادراکات، نحوه تفکر و به خاطر سپردن و تشخیص افراد هم در دایره آثار یادگیری قرار می گیرد.

سازمان یادگیرنده نیز در فراگیری از همین تعریف تبعیت می کند، بدین معنی که چنین سازمانی در طول زمان تغییر می کند و عملکرد هایش متحول می شوند. سازمان یادگیرنده سازمانی است که عملکردهایش پس از طریق آگاه کردن بهتر، بهبود می یابد و اصلاح می شود و از طریق فرایند ارتباط دامنه رفتارهای بالقوه اش را تغییر می دهد و تأثیر می بخشد. سازمان ها زمانی یادگیرنده و دانش آفرین شمرده می شوند که بتوانند استنباطاتی را از تاریخ و تجربیات خود را بخاطر بیاورند و آنها را به صورت کاربردی راهنمای رفتارهایشان قرار دهند

یادگیری سازمانی فرایند یافتن خطاها و اشتباهات و رفع و اصلاح آنهاست . یادگیری سازمانی از طریق مشترک و همذهنی، الگوهای ذهنی و دانش، ایجاد می شود و بر تجربه و آگاهیهای گذشته و رویدادهای پیشین استوار است. همان گونه که از این تعاریف استنباط می شود یادگیری سازمانی فرایندی است که با کسب دانش و بهبود عملکرد در طرق مختلف رخ می دهد. به طور کلی می توان سازمان یادگیرنده را سازمانی دانست که در ایجاد، کسب، انتقال دانش مهارت داشته و تغییر و اصلاح رفتارهایش به کمک آگاهیهای جدید مکتسبه عمل کند. در این تعریف از سازمان یادگیرنده، ایجاد و خلق و نوآوری و خلاق بودن رکن اساسی را تشکیل می دهد. اما آفرینندگی و کسب دانش به تنهایی برای آنکه سازمانی یادگیرنده شود، کافی نیستَ، بلکه سازمان باید بتواند آن دانش را در رفتارها و عملکردهایش بکار گیرد و بهبود و اصلاح فعالیتهیای که به کمک آنها میسر سازد. به عنوان مثال امروزه در اغلب دانشکده های مدیریت مغرب زمین مدیریت کیفیت جامع تدریس و روشهای مختلف آن به عنوان دانش و آگاهی در سازمان آنها موجود است، اما دانشکده هایی که از آن رد فعالیتهایشان نام می برند، معدود و انگشت شمارند. سازمانهای مشاوره ای روشهای مختلف مدیریت نوین و سازماندهی جدید را به خود عرضه می کنند و این بدان معناست که آنها از این شیوه ها آگاهند، ولی سازمانهای خود آنها عموما از تشکیلاتی قدیمی استفاده می کنند.

ادامه مطلب و دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب:مبانی نظری و پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب, پیشینه تحقیق گزارشگری مالی تحت وب,مبانی نظری گزارشگری مالی تحت وب,مبانی نظری, پیشینه تحقیق, گزارشگری مالی تحت وب

پاورپوینت بررسی پایگاه داده ها:دانلود پاورپوینت بررسی پایگاه داده ها,تحقیق بررسی پایگاه داده ها,مقاله بررسی پایگاه داده ها,پاورپوینت بررسی پایگاه داده ها,بررسی پایگاه داده ها,پایگاه داده ,معماری سیستم,امکانات DDL , نرمالترسازی رابطه, پایگاه رابطه ای,تئوری وابستگی,پیرنیا

پاورپوینت بتن ژئو پلیمری:دانلود پاورپوینت بتن ژئو پلیمری,بتن ژئو پلیمری,آشنایی با بتن ژئوپلیمر,پاورپوینت بررسی بتن ژئو پلیمری,پاورپوینت بتن ژئو پلیمری,ساختار ژئو پلیمر,بررسی بتن های ژئوپلیمری,بتن ژئو پلیمر

پاورپوینت تخت سلیمان (آتشکده آذرگشنسب):تخت سلیمان,پاورپوینت تخت سلیمان,دانلود پاورپوینت تخت سلیمان,آتشکده آذرگشنسب,پاورپوینت آتشکده آذرگشنسب,دانلود پاورپوینت آتشکده آذرگشنسب,معماری,پاورپوینت معماری ,دانلود پاورپوینت معماری ,معماری داخلی ,پاورپوینت معماری داخلی,دانلود پاورپوینت معماری داخلی,مهندسی معماری ,پاورپوینت مهندسی معماری ,دانلود پاورپوینت مهندسی معماری ,طراحی معما

پاورپوینت اهداف ، راهبردها و سیاست های ورودی شهر:پاورپوینت اهداف ، راهبردها و سیاست های « ورودی شهر »,پاورپوینت, اهداف ، راهبردها و سیاست های « ورودی شهر »,پاورپوینت اهداف ، راهبردها و سیاست های, ورودی شهر ,

طرح توجیهی دفتر خدمات ارتباطی دانشجو:طرح توجیهی ,دفتر خدمات ارتباطی دانشجو

پاورپوینت تجزیه و تحلیل فروپاشی پیشرونده ساختمان های بلند با روش مدلسازی عنصر محدود 3D:دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل فروپاشی پیشرونده ساختمان های بلند با روش مدلسازی عنصر محدود 3D,فروپاشی پیشرونده ساختمان های بلند,پاورپوینت تجزیه و تحلیل فروپاشی پیشرونده ساختمان های بلند,ABAQUS,حذف ستون در ساختمان,فروپاشی پیشرونده

پروژه مجتمع تجاری رفاهی طرح 2 معماری (بخش سه بعدی کل پروژه 3 dmax):اتوکد اداره,اتوکد ساختمان اداری, اتوکد مجتمع اداری رفاهی,دانلود طرح 2 معماری,دانلود فایل اتوکد و رویت طرح 2 معماری,دانلود پروژه مجتمع تجاری رفاهی طرح2,ارزان ترین پروژه های معماری,ارزان ترین و به روزترین پروژه های معماری,دانلود فایل آماده رویت و اتوکد,دانلود پروژه دانشجویی,دانلود پروژه آماده معماری,دانلود فایل اتوکد,دانلود پروژه آماده,دانلود رایگان پروژه,نایاب ترین پروژه های دانشجویی,دانلود پروژه های دانشجویی,اتوکد, معماری,پروژه آماده 3dmax

بررسی اثر سطوح مختلف نیتروژن بر عملکرد و اجزاء عملکرد دو رقم ذرت شیرین (رقم زودرس 540 و میان رس 666) به عنوان کشت دوم بعد از برداشت گندم پاییزه:نیتروژن,عملکرد ,اجزاء عملکرد ,رقم ,ذرت شیرین ,عملکرد,ذرت زودرس و میان­رس,رقم زودرس 540 , میان رس 666, کشت دوم بعد از برداشت گندم پاییزه,پروژه,پایان نامه ,تحقیق,مقاله ,پژوهش,دانلود پروژه,دانلود پایان نامه ,دانلود تحقیق,دانلود مقاله ,دانلود پژوهش

پاورپوینت آسفالت متخلخل:آسفالت متخلخل,پاورپوینت آسفالت متخلخل,دانلود پاورپوینت آسفالت متخلخل,کاربرد آسفالت متخلخل,پاورپوینت کاربرد آسفالت متخلخل,دانلود پاورپوینت کاربرد آسفالت متخلخل,پدیده آب لغزی و مقاومت لغزشی,پاورپوینت پدیده آب لغزی و مقاومت لغزشی,دانلود پاورپوینت پدیده آب لغزی و مقاومت لغزشی,آب ماندگی برسطح رویه,پاورپوینت آب ماندگی برسطح رویه,دانلود پاورپو